Relacja: Wycieczka do Austrii i Włoch Północnych od 17.05.2022r do 21.05.2022r.

W dniach 17-21 maja Zarząd Koła Miejskiego PTTK w Gorlicach zorganizował wycieczkę do Austrii i Włoch Północnych. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po Salzburgu i pobycie w  Katedrze św Ruperta oraz Zamku Mirabell do którego dostaliśmy się kolejką. Podziwialiśmy z tego zamku piękne krajobrazy i widok na miasto po czym udaliśmy się na znaną skocznię narciarską w Bischofshofen. Drugi dzień wycieczki to przejazd malowniczą wysokogórską trasą GrossGlockner Hochalpenstrasse pod słynny Lodowiec Pasterze. Cudowne alpejskie widoki podziwialiśmy z przełęczy Hochtor (2504 m n.p.m.) a także spod samego lodowca gdzie był czas na kawę  pod najwyższym szczytem Austrii GrossGlockner (3798m n.p.m.). Dzień trzeci  rozpoczęliśmy od rejsu po Jeziorze Garda, a więc już w Włoszech Północnych. Następnie pojechaliśmy do Mediolanu. Tam zwiedziliśmy Zamek Sforzów, Katedrę Narodzin św. Marii (jedna z największych na świecie budowli gotyckich) a także centrum i Operę La Scala. W czwartym dniu pociągiem pojechaliśmy do Narodowego Parku Cinque Terre do miasteczek Vernazza i Riomaggiore położone na skałach nad Morzem Liguryjskim. Te urocze miasteczka wpisano na listę UNESCO. Ostatni piąty dzień naszej wyprawy to Verona, miasto Romea i Julii. W trakcie spaceru po mieście przeszliśmy przez centrum pod Pałac Scaligerich i dom Romea i Julii, mury miejskie pod rzymski amfiteatr. W godzinach południowych rozpoczęliśmy powrót do Gorlic przez Austrię i Czechy. W trakcie całej wycieczki towarzyszyła nam piękna pogoda, w miastach czekali na nas lokalni przewodnicy. Zarząd Koła Miejskiego dziękuje Panu Michałowi właścicielowi Biura Turystycznego Kaiser Tour z Jasła za wzorcową organizację i ogromną wiedzę na temat zwiedzanych i widocznych z autokaru atrakcji turystycznych.