PTTK-Koło Miejskie Fotorelacja z wycieczki KM PTTK Gorlice do Czech i Niemiec

W dniach 14 -18 maja 2024 r. Zarząd Koła Miejskiego PTTK w Gorlicach wspólnie z Biurem Turystycznym KAISER TUR w Jaśle zorganizował wycieczkę do Czech i Saksonii. Wycieczkę rozpoczęto od Skalnego Miasta w Adrspach w Czechach. Piękne skały i szmaragdowe jezioro podziwialiśmy wędrując licznymi schodami na trasie zwiedzania.

Kolejnym punktem była Kutna Hora z Kaplicą Czaszek i spacerem po starym mieście.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od wyjazdu do Mladej Bolesław, gdzie mogliśmy podziwiać Muzeum Skody. Natomiast w Pradze zwiedziliśmy Browar Staropramen, tam też degustowaliśmy cztery rodzaje produkowanego tam piwa.

Trzeci dzień poświęcony był stolicy Czech – Pradze. Przeszliśmy trasę turystyczną ze zwiedzaniem wnętrz Archikatedry świętych Wita, Wacława i Jerzego, Stary Pałac w Zamku Praskim, kościół Świętego Jerzego i Złotą Uliczkę. Były oczywiście Hradczany, Mała Strana, Most Karola na Wełtawie, Ratusz z słynnym zegarem, Rynek, Plac Wacława i inne.

Czwarty dzień to już wyjazd do niemieckiej Saksonii i zwiedzanie zamku położonego pośrodku jeziora w Moritzburgu. Następnie zwiedziliśmy zabytki Drezna – stolicy Saksonii m.in.: Kościół NMP, Katedrę, Pomnik Złotego Jeźdźca, Pałac Zwinger z słynnym Muzeum Porcelany.

Piąty i ostatni dzień wycieczki to klimatyczne i piękne miasteczko Budziszyn. Zobaczyliśmy Most Friedensbrucke na Sprewie, skąd rozpościera się piękny widok na miasto a następnie Dom Czarownicy, Rynek, Katedrę św. Piotra i krzywą wieżę. Pełni wrażeń, wspomnień i pięknych zdjęć powróciliśmy do Gorlic. Zarząd Koła Miejskiego PTTK w Gorlicach dziękuję wszystkim uczestnikom za miłą atmosferę w trakcie wycieczki.