Relacja: WŁOCŁAWEK-TORUŃ-GOLUB DOBRZYŃ-SZAFARNIA 6-8.09.2019r.

W dniach 6-8 września 2019r. Zarząd Koła Miejskiego PTTK w Gorlicach zorganizował wycieczkę WŁOCŁAWEK-TORUŃ-GOLUB DOBRZYŃ-SZAFARNIA. W pierwszym dniu wycieczki zwiedziliśmy największe atrakcje WŁOCŁAWKA  z Bazyliką Katedralną WNMP i Pałac Bursztynowy “Fundacja Samotna Matka” po czym udaliśmy się na nocleg w Toruniu. W drugim dniu zwiedziliśmy zabytki TORUNIA wraz z wstępami do Domu Kopernika
i na wieżę z dzwonem TUBA DEI skąd podziwialiśmy  panoramę miasta. Natomiast w trakcie pięciogodzinnego spaceru z przewodnikiem  zobaczyliśmy między innymi Krzywą Wieżę, Bramę Żeglarską,  Katedrę Świętojańską, ruiny zamku krzyżackiego, Plac Dominikański, Bulwary a także pomnik Kopernika. W przerwie był czas na degustację pierników, kawy i piernikowego piwa a także na zakup pamiątek. Toruń bardzo się nam  podobał.  W trzecim dniu wycieczki zwiedziliśmy natomiast Zamek Krzyżacki z XIV wieku w GOLUBIU DOBRZYNIU
po czym odwiedziliśmy położony w pobliżu Ośrodek Chopinowski w SZAFARNI.  Tam przywitał nas sam Chopin z ” portretu multimedialnego”  a w pięknym spektaklu słowno- muzycznym poznaliśmy epizody z życia i kilka utworów kompozytora. Tym pięknym akcentem zakończyliśmy nasz pobyt w województwie
kujawsko-pomorskim i w dobrych nastrojach powróciliśmy do Gorlic.